Helsingin metsänhoitajat

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia pääkaupunkiseudun metsänhoitajien alueellisena yhdistäjänä. Ylläpidämme metsämieshenkeä ja osallistumme ajankohtaiseen metsäkeskusteluun yhteistyössä muiden alueellisten metsänhoitajayhdistysten kanssa.

Yhdistys on toiminut yli 90 vuotta pääkaupunkiseudun metsänhoitajien alueellisena yhdistäjänä. Toimintamme päätarkoituksena on jäsenistön keskinäinen yhteydenpito. Pyrimme järjestämään vuosittain muutaman tapahtuman, joihin jäsenistö voi osallistua. Tapahtumat ovat lähinnä keskustelutilaisuuksia ajankohtaisista aiheista ja tutustumismatkoja sekä koti- että ulkomaisiin kohteisiin. Toimimme yhteistyössä muiden alueellisten metsänhoitajayhdistysten kanssa sekä metsäylioppilaiden kanssa.

Yhdistyksen hallitus kokoontuu 5 – 6 kertaa vuodessa. Hallintotyö toimii vapaaehtoispohjalta.

Merkittävä osa toimintaamme liittyy vuonna 1948 rakennettuun kämppäämme, joka sijaitsee Nuuksion kansallispuistossa. Siellä järjestetään vuosittain muutamia talkoo- ja teemapäiviä. Osa viikonlopuista on jäsenistön yhteisessä, vapaassa käytössä. Kotisivuiltamme löytyvät viikonloput, joina jäsenet voivat mennä ja yöpyä mökillä ilman kustannuksia. Mökki, jonka yhteydessä on rantasauna, sijaitsee Kolmikulma-lammen rannalla ja sitä vuokrataan sekä jäsenille että sidosryhmille.

Helsingin metsänhoitajien jäseneksi voi liittyä yhdistyksen omilla verkkosivuilla.

Helsingin metsänhoitajat ry:n jäsenillä on mahdollisuus osallistua muiden alueellisten metsänhoitajayhdistysten järjestämiin tapahtumiin. Lisää tietoa saa täältä.