Lapin metsänhoitajat

Olemme aktiivisia ja tarjoamme jäsenille vuosittain laadukkaita ja ajankohtaisia metsätapahtumia sekä tilaisuuksia. Järjestämme joka syksy ammatillisen retken, jossa tutustumme monipuolisesti metsäalan ilmiöihin, toimijoihin sekä yrityksiin Lapissa ja välillä muuallakin Suomessa. Yhdistyksemme yli 90 v. perinteisiin kuuluu myös keväinen hiihtoretki ja aktiivinen osanotto Lapin Metsätalouspäivien järjestämiseen.

Virkeä ja vetreä yli 90 v. yhdistyksemme kehittää ja ylläpitää jäsenistönsä metsäistä ammattitaitoa lukuisin eri retkin ja tapahtumin vuosittain. Vuonna 1927 perustetun yhdistyksen ensimmäiseen pöytäkirjaan on kirjattu toiminnastamme seuraavasti; ”Lapissa työskentelevien metsänhoitajien ammattisivistyksen kohottaminen, taloudellisen aseman turvaaminen sekä hyvän toveruuden ylläpitäminen.” Kirjaukseen kiteytyy yhdistyksemme perimmäinen tarkoitus, joka ei ole vieläkään vanhentunut. Viime vuodet olemme uudistaneet yhdistystämme eläväksi ja aktiiviseksi, jäsenistölleen iloa tuottavaksi yhteisöksi.

Yhteistoimintaamme ovat jo vuosikymmeniä kuuluneet yhteiset oppimismatkat ja keväinen hiihtoretki tuntureille. Pyrimme järjestämään tapahtumia myös laajemmalle yleisölle mm. ajankohtaisista metsäasioista Pilke Cafe -tilaisuuksissa. Kuuntelemme jäsenistön toiveita ja ideoita aktiviteettien suunnittelussa ja valinnassa.

Vuosittain järjestämme yhdessä Meto Lapin kanssa valtakunnallisestikin merkittävät ja kiinnostavat Lapin metsätalouspäivät. Suositut päivät ovat olleet useana vuonna peräkkäin loppuun myydyt ja vetäneet puoleensa metsäalan ammattilaisia ympäri Suomen.

Toiveemme ja tarkoituksemme on yhdessä ylläpitää ja kehittää yhdistystämme entistä elinvoimaisemmaksi. Toivotamme uudet jäsenet ilomielin mukaan toimintaamme!

Jäsenmaksu on työssä oleville 20 €/v, eläkeläiset 10 €/v.