Loimun opiskelijat - Oulu eli LuOpiO

Olemme Loimun Oulussa toimiva opiskelijayhdistys. Tarjoamme työelämätietoutta luonnontieteellisten alojen opiskelijoille.

LuOpiO on matalan kynnyksen yhdistys, johon kaikki luonnontieteiden opiskelijat ovat tervetulleita. Kanssamme pääset ideoimaan niin uusia tapahtumia ja opiskelijatoiminnan piristyksiä kuin perinteisempiä projekteja. LuOpiOssa pääset tutustumaan samanhenkisiin uusiin ihmisiin oman killan ulkopuolelta; kaikilla on kuitenkin yhteinen kiinnostus luonnontieteisiin.

Yhdistyksen hallitus kokoustaa säännöllisesti pitkin vuotta, ja yhdistyksen sääntömääräinen kokous pidetään kahdesti vuodessa. Tarkoituksenamme on tuoda ammattitietoutta opiskelijoille, jotta he olisivat valmistuessaan mahdollisimman valmiita työelämään.

LuOpiOn toiminnassa suurinta näkyvyyttä saavat noin kerran kuussa pidettävät ständit, jotka järjestetään yleensä joko luonnontieteellisen kattokillan, tai jonkun luonnontieteellisen killan järjestämän tapahtuman yhteyteen. Ständeillä esitellään LuOpiOn ja Loimun toimintaa, kerrotaan jäseneduista sekä kannustetaan liittymään ammattiliittoon. Lisäksi LuOpiO on mukana joulukuisessa Luonnontieteilijöiden Jouluristeilyssä risteilyhyttiarvonnan ja bussiohjelman järjestämisen merkeissä.