Turun yliopistojen Loimu

Tarjoamme linkin Turun yliopistoissa työskentelevien loimulaisten ja liiton toimiston välillä, jaamme tietoa sekä yhdistämme jäsenistöä järjestämällä matalan kynnyksen paikallistoimintaa.

Turun yliopistojen Loimu ry on Loimun jäsenyhdistys, joka toimii Turun yliopiston ja Åbo Akademin työntekijöiden edunvalvojana yhdessä muiden JUKOlaisten järjestöjen kanssa. TY Loimun hallitus seuraa työnantajien linjauksia palkkaus- ja rekrytointiasioissa sekä tiedottaa jäsenistöään edunvalvontaan ja työsuhdeasioihin liittyvistä asioista. Myös apurahatutkijat kuuluvat yhdistyksemme piiriin, vaikka he eivät ole virallisesti työsuhteessa yliopistoon.

Edunvalvonnallisten asioiden lisäksi jäsenyhdistyksemme tavoitteena on turkulaisen yliopistoyhteisön ja sen jäsenten hyvinvoinnin kehittäminen kokonaisuutena tarjoamalla jäsenillemme aktiivista matalan kynnyksen paikallistoimintaa.

Mitä jäsenyys tarjoaa?

Jäsenyys TY Loimussa on maksuton. Konkreettisiin jäsenetuihin lukeutuvat muun muassa vuosikokousten yhteydessä järjestetyt ammatillisiin tai palvelussuhdekysymyksiin suunnatut informaatiotilaisuudet, jotka yhdessä muiden sosiaalisten aktiviteettien kanssa tarjoavat verkostoitumismahdollisuuksia.

TY Loimu toimii myös tiedonkulun linkkinä jäsentensä ja liiton välillä, ja sen hallituksen jäsenet toimivat paikallisina yhteyshenkilöinä.

Toiminta ja tapahtumat

Jokavuotisten kevät- ja syyskokousten lisäksi järjestämme koko perheen tempauksia, kuten vuonna 2020 järjestetyt Suomen Luonto -päivät kuvankauniissa Saaroniemessä ja tutustumme eri loimulaisten alojen työpaikkoihin lähiseudulla. Lisäksi järjestämme tapahtumia, jotka keskittyvät virkistäytymiseen ja hyvinvointiin.