Hämeen metsänhoitajat

Toimimme Hämeen alueella jäsentemme yhdyssiteenä ja metsätalouden kaikinpuoliseksi edistämiseksi ja jäsenkuntamme arvostuksen lisäämiseksi.

Järjestämme kokouksia, esitelmä-, neuvottelu- ja juhlatilaisuuksia, sekä ammatillisia retkeilyjä ja kursseja. Jäsentemme vapaa-ajan viettoa varten ja yhdistyksen metsästäjien käyttöön ylläpidämme ja tarjoamme Saaresmaja-nimistä metsästysmajaa.

Järjestämme opintomatkoja ja tutustumisia ammatillisesti ja kulttuurisesti kiinnostaviin kohteisiin. Metsästyksen harrastajat järjestävät yhteisiä hirvijahteja ja muuta metsästystä ja tähän valmentavia ampumaharjoituksia. Kokouksissa käsitellään ajankohtaisia metsätaloudellisia asioita.

Yhdistyksen historia

Yhdistyksemme juuret ovat 1927 perustetussa Länsi-Suomen Metsänhoitajayhdistyksessä, josta aikanaan muodostui useita maakunnallisia metsänhoitajayhdistyksiä.

Hämeen metsänhoitajien esittely

• Hämeen metsänhoitajien esittely (.pdf)