Radiokemistit

Yhdistyksemme tärkein tehtävä on luoda yhteenkuuluvuutta radiokemistien ja radiokemian parissa työskentelevien henkilöiden kesken. Yhdistyksemme on myös tärkeä yhdistäjä alan opiskelijoiden ja kokeneempien radiokemistien välillä. Järjestämme vuosittain jäsenillemme kohdennettuja vierailuja ja tapahtumia.

Radiokemistit ry:n tärkein ja pääasiallinen tarkoitus on luoda yhteenkuuluvuutta radiokemistien ja radiokemian parissa työskentelevien henkilöiden kesken. Yhdistyksen vahvuutena ovat sen jäsenet monilta eri yhteiskunnan osa-alueilta, niin yritysmaailmasta, yliopistoista kuin julkisilta toimijoilta, kuten yliopistosairaaloista. Näin ollen yhdistyksemme yhdistää radiokemistejä, jotka opiskelun jälkeen usein jakaantuvat useisiin työpaikkoihin.

Käytännössä rakennamme jäsenten yhteenkuuluvuutta järjestämällä säännöllisesti vierailuja ja sosiaalisia tapahtumia. Esimerkiksi aiempina vuosina olemme järjestäneet vierailuja erilaisiin radiokemistejä kiinnostaviin kohteisiin, kuten Turun PET-keskukseen, laitevalmistajille (Hidex, Mirion) ja merkkiainevalmistajille (MAP Medicals).

Radiokemistit ry järjestää vuosittain joko talvitapaamisen tai pikkujoulut jäsenilleen. Tärkeänä osana jäsenten yhteenkuuluvuuden rakentamista ovat olleet säännöllisesti järjestetyt urheilutapahtumat. Muun muassa vuosittain yhdistyksen suunnistusjoukkue Radiosuuntaajat on osallistunut Jukolan viestiin. Radiokemistien torstaisin Meritullintorilla järjestettävä säännöllinen lentopallovuoro on myös ollut käynnissä pitkään.

Radiokemistit ry:n historia on pitkä – vuonna 2018 vietettiin isot juhlat, kun yhdistys täytti 50 vuotta. Yhdistyksemme kunniatehtävänä on myös myöntää Akateemikko Jorma K. Miettisen nimikkopalkinto ansioituneelle radiokemistille, mikä on viimeksi tehty juhlan yhteydessä.